a piece of my thoughts :))

Assalamualaikum peeps :DD


takdok benda pun nak ceritaa.cumanya,bila tgk drama,tak kira lah melayu ke,indon ke kann. mesti ada satu scene cliche' ni yg bg aku,tak perlu punn kott.Org dulu2 kata kan kalau pinggan pecah ker,kaca pecah ke,means bad luck kann ?or jari tercucuk jarum ker.

kalau aku lah kan,kalau pinggan pecah,for sure aku takkan terfikir pun yg family aku ditimpa sesuatu ke apa,sbb aku akan lebih risau cmner nk ckp kat mama yg aku dah pecahkan pinggan Vantage dia yang beribu harganya tu okeee ?And i would be crying not because aku takut something bad will happened to family,aku menangis sbb takut kena marah sbb pecahkan pinggan,logically lah kan,ada masa ke,nk fikir apa jadi kat family kita the moment pinggan tu pecah?mesti lah korg akn gabra nak bersihkan.nk fikir ayat sesuai so mama or pemilik pinggan x marah.kann?

cuba kalau jarum tercucuk jari pulak.korg mesti jerit "OUCHH!sakit!" .kan? takkan lah jari kena jarum korg jerit "Family aku okey ke?"  no kan? korg mesti nk letak at least minyak gamat kat jari.

jadi,x relevenlah kadang2 dlm drama bila pinggan pecah,tetiba termenung,then terus pegi kat phone,call lah anak ke,bini ke,suami ke kann .sama jugak kalau jari kena jarum . haihhh . benda ni semua KHURAFAT jer.sama jugak mcm burung gagak atas rumah means ada keluarga terdekat meninggal.INSHAALLAH x kan berlaku.semua pun berlaku atas kekuasaan ALLAH.jadi dalam drama tu,i think dorg x payah la nk buat lg scene2 mcm tu.bukan sbb apa,takut org yg cetek ilmu agama(mcm aku sndiri) terpengaruh dgn bnda tu. x pasal2 KHURAFAT. boleh MEMBATALKAN IMAN okeeyy ?


thats all for this entry . byebye . ASSALAMUALAIKUM :DD

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment